|
|
|
|
|
|
Uchwała XXXVI Zjazdu Fizyków Polskich w Toruniu, 19 wrzesień 2001
My fizycy, zgromadzeni na XXXVI Zjeździe Fizyków Polskich oświadczamy, że ograniczenie w ramach reformy systemu edukacji nauczania fizyki w polskich szkołach pozbawia młodzież całego segmentu wiedzy odpowiadającej za rozwój cywilizacji technicznej i możliwości świadomego w niej uczestnictwa. Dlatego domagamy się od Ministerstwa Edukacji Narodowej spełnienia następujących postulatów: 1. Domagamy się zwiększenia liczby godzin obowiązkowego nauczania fizyki w gimnazjum przynajmniej do 6 w cyklu nauczania, tj. 2 godzin tygodniowo w każdej klasie. 2. W szkole podstawowej na lekcjach "Przyrody" realizowanej w liczbie ok. 300 godzin lekcyjnych treści fizyczne potraktowane zostało marginalnie. Domagamy się poddania programów i podręczników przyrody recenzjom fizyków-rzeczoznawców MEN pod kątem obecności w nich treści fizycznych, które powinny stanowić co najmniej 1/4 wszystkich zagadnień realizowanych w ramach tego przedmiotu. 3. P odstawy programowe dla kolejnych etapów kształcenia powstawały w różnym czasie. Uważamy, że obecnie wymagają one ponownej analizy w celu wyeliminowania istniejących niespójności i zapewnienia korelacji treści nauczania. 4. Domagamy się, aby przygotowanie do egzaminu maturalnego było prowadzone w ramach kursu profilowego liczącego co najmniej 300 godzin lekcyjnych. Tylko wówczas egzamin maturalny będzie mógł stanowić podstawę przyjęcia na studia na kierunki przyrodnicze i techniczne.
|
|
|
|
|